Senin, 19 Oktober 2015

HISTORY " THE KING OF ROCK " FROM SUKABUMI - THE STONE WE CALL #BATU SABUN - #TIANG HUANG


  
These exquisite artworks are carved from natural stones. The colored stones exist only in Shoushan village, in southeastern China's Fuzhou, therefore they are called "Shoushan stone".







One thousand five hundred years ago, Shoushan stone was used for carving and subsequently served as a tribute.
Shoushan stone is also one of the traditional Chinese "four seal stones". 








 These rocks formed from the earth's movement more than 100 million years to 200 million years ago. The mining is difficult, and thus the stone is very rare. After years of mining, more than 100 varieties of Shoushan stone have been found, among which TIAN HUANG is the most precious type.






Shoushan stone carving takes good advantage of its natural multiple colors, making this a major feature. In its place of origin in Fujian province, there are many artists working on Shoushan stone carvings, 
  





 Ini karya seni indah yang diukir dari batu alam . Batu-batu berwarna hanya ada di desa Shoushan , di tenggara Cina Fuzhou , karena itu mereka disebut " batu Shoushan " .






Seribu lima ratus tahun yang lalu , Shoushan batu digunakan untuk ukiran dan. Batu Shoushan juga merupakan salah satu batu dari " empat batu segel " Tradisional
Batuan ini terbentuk dari gerakan bumi lebih dari 100 juta tahun sampai 200 juta tahun yang lalu . Pertambangan ini sulit , dan dengan demikian batu itu sangat langka . Setelah bertahun-tahun pertambangan , lebih dari 100 jenis batu Shoushan telah ditemukan , di antaranya Tianhuang adalah tipe yang paling berharga .





Shoushan stone carving mengambil keuntungan baik dari beberapa warna alami , membuat ini fitur utama . Di tempat asalnya di provinsi Fujian , ada banyak seniman yang bekerja pada ukiran batu Shoushan.






IF YOU ARE INTERESTED, PLEASE CALL US
CV AURA INDAH - CP : DENNY PRINCE
MOBILE PHONE : +62-0182 8440 6055
OFFICE : +62-266-6446071 - +62-435747
PIN BB : 2B4E4D74 - WECHAT: dennyprince

Tidak ada komentar: